Donor development The Moscow Times

  • Juni 2020 - December 2021

  • Creative Consultant

  • Advies donor development voor The Moscow Times


Vraag van opdrachtgever

Mijn eerste opdracht als creative consultant werd een uitdagend project voor Derk Sauer, uitgever van The Moscow Times. Door de coronacrisis steeg het aantal bezoekers op de website van The Moscow Times exponentieel en daarmee ook het aantal donateurs. Het team was echter niet voorbereid op deze toename. Derk vroeg mij om te helpen bij het optimaliseren van het donatieproces en bij het uitvoeren van een crowdfunding campagne. Mijn aanpak begon met het verzamelen van data, zoals het totaalbedrag en het aantal donaties via de Payment Service Provider Mollie. Ook werden de e-mailadressen van de donateurs opgehaald.

Vervolgens heb ik een donor development plan ontwikkeld, waarbij de focus lag op de huidige donateurs. Door in kaart te brengen wie de donateurs zijn, waarom ze bijdragen en hoe je hen beter kunt faciliteren, hebben we een stevige basis gelegd. Pas daarna zijn we gestart met de crowdfunding campagne.

Resultaat

Op basis van data-analyse heb ik een donor development plan ontwikkeld en een functionerend CRM met e-mailmarketing geïmplementeerd voor The Moscow Times. Dit heeft geleid tot een hoge betrokkenheid en een groei in het aantal terugkerende donateurs en de gemiddelde donaties. Daarnaast heb ik de crowdfunding campagne voor VTimes begeleid die via deze opzet meer dan €130.000,- heeft opgehaald.

 
Vorige
Vorige

Futureproof: development AFK

Volgende
Volgende

Creative Consultant