Recruitment: DDJ&

Wat is de toegevoegde waarde van een recruiter? Welke dynamieken spelen er binnen een sollicitatieprocedure? En wanneer weet je dat je de juiste match hebt?

De komende tijd verwacht ik antwoord te vinden op deze vragen, en wel als recruiter. Want sinds begin dit jaar ondersteun ik DDJ& bij het opstellen van de profielen voor een aantal interessante posities in de kunst- en cultuursector. Hopelijk lukt het ons wat meer unusual suspects te werven voor de betreffende functies. Zo zijn we momenteel op zoek naar een Zakelijk Directeur voor het Rotterdams Philharmonisch Orkest, een allround Marketing Manager voor de OUDE KERK en Algemeen Directeur voor Museum De Lakenhal.

Museum De Lakenhal

Museum De Lakenhal is het stadsmuseum voor beeldende kunst, geschiedenis en kunstnijverheid van Leiden. Meer nog dan nu wil het een ontmoetingsplaats zijn waar iedereen zich thuis voelt, ongeacht leeftijd, achtergrond, overtuiging of beperking. Of dit nu in het museumgebouw is of in de stad of (digitaal) bij de mensen thuis. De visie van het museum is dat je dit alleen kunt bereiken door als museum open te staan voor je omgeving. Door meerdere stemmen -juist ook van buitenaf- in gelijkwaardigheid samen te brengen. Om verdere invulling te geven aan deze missie zoeken DDJ& Museum De Lakenhal een inspirerende en betrokken Directeur.

Rotterdams Philharmonisch Orkest

Gedurfd, kleurrijk, no nonsens. Het Rotterdams Philharmonisch Orkest (RPhO) is een modern orkest met sterke wortels in de traditie van de klassieke muziek. Jaarlijks verzorgt het meer dan honderd concerten voor ruim 150.000 bezoekers. Van optredens in thuisbasis de Doelen tot concerten op bijzondere locaties in Rotterdam en grote buitenlandse tournees. Als ambassadeur van de stad brengt het orkest niet alleen de Rotterdamse cultuur buiten de stadsgrenzen, maar is het tegelijkertijd een inspirerend podium voor zakelijke ontmoetingen. Vanzelfsprekend is de situatie nu ten tijde van de coronacrisis anders, en dat vraagt extra aandacht van de directie. Voor deze directie werft DDJ& momenteel de Zakelijke Directeur / Statutair Bestuurder.

De OUDE KERK

Als Marketing Manager bij de OUDE KERK ben je verantwoordelijk voor alle (merk-)communicatie en marketing, zowel online als offline. De positionering van de OUDE KERK als internationaal gerenommeerd instituut staat in deze rol centraal. Je bent hierin volwaardig sparringpartner van de directie. In nauwe samenwerking met het programmateam en bedenk en coördineer je de marketingstrategie voor diverse (potentiële) doelgroepen. Ook signaleer je kansen en mogelijkheden om de zichtbaarheid van de OUDE KERK te vergroten, in Amsterdam, Nederland en daarbuiten. 


Binnenkort volgen nog twee museale vacatures, zowel op directieniveau als toezichthoudend. Houd hiervoor de LinkedIn pagina van DDJ& of Roy Cremers | Creative Consultancy in de gaten.

Vorige
Vorige

‘Er is niet één script over hoe je artistiek succesvol wordt’

Volgende
Volgende

Hello 2021